لوله و اتصالات مانیسمان

لوله و اتصالات مانیسمان

لوله و اتصالات مانیسمان-خرید و فروش لوله و اتصالات مانیسمان-لیست قیمت لوله و اتصالات مانیسمان-مرکز پخش عمده فروشی لوله و اتصالات مانیسمان-نمایندگی و فروشگاه لوله و اتصالات مانیسمان-شرکت لوله و اتصالات مانیسمان-تولید کننده لوله و اتصالات مانیسمان-لوله و اتصالات مانیسمان در تهران و کرج-انواع لوله و اتصالات مانیسمان-کاربرد لوله و اتصالات مانیسمان-ساخت و سازنده لوله و اتصالات مانیسمان-کارخانه تولیدی لوله و اتصالات مانیسمان

اتصالات مانیسمان از تجهیزات جانبی لوله کشی به شمار می آیند که برای تغییر جهت لوله، تغییر سایز در آن، اتصال دو سر لوله با قطر نامساوی، بستن مجرای لوله و انشعاب گیری از آن مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع می توان گفت که بدون استفاده از این اتصالات، انجام پروژه لوله کشی غیر ممکن خواهد بود.

اتصالات مانیسمان چیست؟

اتصالاتی که در بازار به نام مانیسمان شناخته شده اند در واقع همان اتصالات بدون درزی می باشند که رد هیچگونه جای جوشی روی آن ها وجود ندارد. به عبارتی وجه تفاوت این اتصالات با سایر نمونه ها در فرایند ساخت آن ها می باشد . در اتصالات درز جوش، جوشی یا اتصالات درزدار، تجهیزات فولادی با استفاده از دستگاه های مخصوص به اشکال مورد نظر در می آیند. سپس طی فرایندی با استفاده از جوشکاری تهیه  می شوند.

این عملیات جوشکاری موجب می شود تا یک خط جوش روی این اتصالات مشخص باشد. از طرف دیگر اتصالات بدون درز یا همان مانیسمان قرار دارند که به شکل یکپارچه و بدون هیچگونه درز یا ط جوشکاری ساخته می شوند. این شیوه ساخت باعث می شود تا اتصالات بدون درز تحمل فشار و دمای بالاتر را دارا باشند. به همین دلیل نسبت به اتصالات جوشی استفاده بیشتری را دارند.

این قطعات را با سایزهای مفتفاوتی از 2/1 تا 24 اینچ و در دره های 20 تا 80 می توان خریداری کرد. اگرچه  سایز دقیق هر اتصال با توجه به نوع و کارایی آن می تواند متفاوت باشد. استاندارد اتصالات بدون درز ASME B16.9 می باشد  که با رده ضخامت SCHEDULE و قطر نامی NPS شناخته می شوند.

Rate this post