جدول لوله مانیسمان

جدول لوله مانیسمان

جدول لوله مانیسمان-جدول لوله مانیسمان رده ۴۰-کاتالوگ لوله مانیسمان-جدول لوله های مانیسمان رده 80-جدول استاندارد لوله های مانیسمان-جدول مشخصات لوله های مانیسمان رده ۲۰-جدول ابعاد لوله های مانیسمان-جدول وزن لوله های مانیسمان-جدول مشخصات لوله های مانیسمان رده ۴۰- جدول فشار و قطر لوله مانیسمان

لوله مانیسمان لوله‌ ی فولادی و بدون درز می باشد که از سوراخ کردن یک شمش فولادی و کشیدگی آن به وسیله نورد سرد یا گرم تولید می‌شود. خصوصیتی که این لوله را از سایر لوله‌های صنعتی متمایز میسازد، عدم وجود هر گونه درز یا جوشکاری بر روی سطح این لوله است. در واقع این لوله به دلیل بدون درز بودن، به عنوان یکی از پرکابردترین و مهم‌ترین لوله‌های صنعتی شناخته می‌شود.

برآورد وزن لوله مانیسمان به شیوه‌های مختلف

برای خرید لوله مانیسمان باید به وزن آن توجه ویژه‌ای شود.طبق کاربردهای مختلفی که از این محصول انتظار می‌رود، وزن و رده‌بندی لوله اهمیت زیادی دارد. این نوع از لوله‌های فولادی بدون درز و شکاف روی سطح خود هستند و اغلب با روش نورد گرم تولید می‌شوند. ابعاد و وزن لوله مانیسمان متنوع است. نام‌گذاری لوله‌های مانیسمان براساس قطر خارجی و رده انجام می‌گیرد. برای محاسبه وزن لوله‌هایی از این نوع، روش‌های مختلفی وجود دارد:

  • استفاده از فرمول وزنی
  • مراجعه به جدول وزن

فرمول محاسبه وزن مانیسمان

محاسبه وزن انواع لوله‌های فولادی از جمله نوع مانیسمان یا همان بدون درز دارای فرمولی هستند که در آن به ضخامت و قطر لوله توجه می‌شود.
این فرمول به شرح زیر است:

1000 / (چگالی*۳.۱۴*ضخامت لوله*(ضخامت لوله – قطر بیرونی)) = وزن لوله فولادی (کیلوگرم)

جدول وزن لوله مانیسمان

ابعاد و ضخامت لوله‌های مانیسمان موجود در بازار متفاوت می باشند. برای هریک هم جدول وزنی مخصوصی وجود دارد که با نگاه کردن به آن می‌توانید امکان برآورد قیمت لوله مانیسمان و انتخاب بهترین ومناسبترین لوله را داشته باشید. 

جدول وزن لوله مانیسمان رده ۴۰

لوله‌های مانیسمان رده ۴۰ هم کاربرد زیادی دارند. البته در مواردی که فشار و حرارت بسیار بالا می باشد، از این لوله‌ها استفاده نمی‌شود. با این حال، در صنایع مختلف پرکاربرد هستند. وزن مانیسمان ۴۰ هم در جدول زیر به  این صورت می باشد:

جدول وزن لوله مانیسمان رده 40

جدول وزن لوله مانیسمان رده ۸۰

کاربرد لوله‌های مانیسمان رده ۸۰ در پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها  می باشد. در گازکشی نیز  این محصولات استفاده زیادی دارند. قطر لوله‌های بدون درز رده ۸۰ زیاد می باشد و استحکام بسیاری بالایی دارند. بنابراین، در شرایطی که نیاز به تحمل فشار و حرارت بسیار زیاد باشد از این نوع لوله ها استفاده می‌کنند.

جدول وزن لوله مانیسمان رده 80

وزن مانیسمان چطور محاسبه و مشخص می‌شود؟

خرید و سفارش لوله مانیسمان 

برای تهیه لوله مانیسمان باید به نکات متنوعی دقت شود. یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی که در خرید لوله مانیسمان لحاظ میشود، نوع و رده لوله است.طبق کاربردی  که مد نظرتان است ، لازم است از میان محصولات موجود به سراغ گزینه‌ای بروید که امکانات لازم، متناسب با اهدافتان را در اختیار شما قرار دهد.

نکته دیگر مهم این است که عوامل گوناگمختلفی ونی روی قیمت لوله‌های موردنظرتان تاثیر گزارند. برای نمونه، علاوه بر سایز و اندازه لوله و البته وزن مانیسمان موارد دیگری مانند کشور سازنده و تولیدکننده محصول، روش تولید، رده و متراژ آن هم در قیمت‌گذاری‌اش تاثیر بسزایی دارد.

علاوه بر این موارد، پای عوامل داخلی متنوعی هم در میان است. برای مثال، نوسانات ارزی، شوک‌های مختلفی که به بدنه بازارها وارد می‌شود و ریشه در تصمیمات اقتصادی خرد و کلان دولت‌ها دارد و مشکلاتی نظیر تحریم‌های بین‌المللی در بالا یا پایین‌رفتن نرخ لوله مانیسمان تاثیر بسزایی دارند.

در آخر می توان گفت ،بنا به کاربردی که از این محصولات انتظار دارید، انتخاب‌های دقیقی داشته باشید و به مقوله قیمت هم توجه کنید. یکی از بهترین روش‌ها برای ارزیابی وضعیت قیمت لوله‌های مختلف فولادی از جمله مانیسمان، این است که به منبعی برای استعلام‌گیری قیمت‌ها و نرخ محصولات دسترسی داشته باشید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و قیمت روز انواع رده های لوله مانیسمان با ما در تماس باشید.

 

2.5/5 - (4 امتیاز)